miercuri, 13 aprilie 2011

Am fost violata. Ce fac?

Draga dr. X - Salut, sper ca ma poti ajuta. Parintii mei au divortat cand aveam eu noua ani, din cauza problemelor mentale ale tatalui meu, care de altfel s-a si pensionat pe caz de boala. Curand dupa aceea, mama a inceput sa iasa cu un tip, care era instalatorul nostru. Cand aveam 13 ani, tipul asta m-a violat, timp de cateva luni, la mine in camera. Am tacut, aproape un an de zile, perioada in care simteam ca totul in mine se distrugea incetul cu incetul. Prietena mea i-a spus unei profesoare apropiate ca ceva se intampla cu mine, dar nu-si dadea seama ce anume. Pana la urma, i-am marturisit totul profei mele, care mi-a zis ca daca nu ii spune mamei, chiar in seara aceea, i-ar fi spus ea. I-am spus mamei, care a reactionat foarte urat, iar cand m-am intors acasa fratele meu mai mare mi-a povestit ca mama se despartise de prietenul ei. Cateva saptamani mai tarziu m-am dus la politie si am dat declaratii, dar am hotarat ca tipul sa nu fie acuzat - de asemenea, cand a fost interogat, el a negat totul si a plans. Asta se intampla in ianuarie si chiar inainte sa vina vara, am realizat ca mama inca se intalnea cu el, pe ascuns - el locuieste la vreo mila distanta de noi. In august, fratele meu si cu mine i-am dezvaluit ca stiam ce face - si aveam chiar dovezi - scrisori in care el recunostea totul si planuiau sa fuga impreuna. Cu toate ca nu a recunoscut, noi ne-am gandit ca se va opri, de teama sa nu ne piarda. Totusi, pana sa vina vara anul acesta, am stiut ca ea continua sa se vada cu el si am infruntat-o iarasi. Fratele meu este la universitate, dar atunci cand este acasa, sta mai mult pe la prietenele lui, asa incat eu raman singura cu mama si incerc sa ma port civilizat, ceea ce devine din ce in ce mai greu. Te rog, ce sa fac, daca se poate face ceva ? Acum am 16 ani si sunt in ultimul an de scoala, nu am rude si nici un fel de sprijin. Te rog, ajuta-ma.


Draga "fata de 16 ani, care a fost abuzata sexual si este disperata" - Este extraordinar ca ai fost destui de curajoasa incat sa povestesti ce li s-a intamplat, deoarece credeam ca multi oameni care au trecut printr-o experienta similara nu suntm stare sa scrie despre asa ceva. Povestea ta ii va ajuta sa se simta mai putin singuri. Ceea ce tipul asta si mama ta au facut este FOARTE, FOARTE RAU SI GRESIT si ai motive sa te simti extrem de dezamagita de adultii din viata ta, in special de cei care sunt responsabili pentru tine. A fost nevoie sa cresti cu teama ca mama ta ar putea fugi cu un tip care te-a violat si probabil crezi ca iI iubeste pe el mai mult decat pe tine, dar sunt sigura ca nu este asa, cred ca si mama ta este o persoana foarte singura. De ce nu incerci sa discuti mai mult cu ea despre ceea ce simti ? Iti sugerez sa vorbesti mai intai cu fratele tau si sa o "atacati" amandoi. Ai putea sa incerci sa discuti si cu doctorul tau de familie si sa vezi daca iti poate aranja consiliere de specialitate. Nu va schimba lucrurile, dar s-ar putea sa te ajute sa te impaci cu situatia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu